Ga naar de inhoud
Reparatie-onderhoud

Reparatie melden

1

Online 24/7

Reparatieportaal

U kunt uw reparatieverzoek online melden via het reparatieportaal van Van der Leij.

Daar kunt u ook een foto uploaden. 

Op de blauwe kaart (pdf) kunt u lezen welke reparaties voor Harmonisch wonen of voor uzelf zijn en welke onder het onderhoudsabonnement vallen.

Een medewerker van Van der Leij belt u om een definitieve afspraak in te plannen. U kunt bij de melding een voorkeur opgeven.

2

Telefoon

U kunt ook bellen naar 0320-257398, maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 en 12.00 uur, en zo uw reparatieverzoek doorgeven. Een medewerker van Van der Leij zal u verder helpen.

3

Noodnummer

Na 12 uur doordeweeks en buiten kantoortijden kunt u in dringende gevallen bellen naar 0320-257398.

Dit is alleen voor urgente reparaties, die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag.

Onder nood valt bijvoorbeeld glasbreuk, ernstige lekkage en inbraakschade, zodanig dat uw huis niet kan worden afgesloten.

4

Langskomen

Wilt u liever langskomen of heeft u vragen?

U kunt tijdens de spreekuren van Harmonisch Wonen langskomen en ook bellen naar het algemene nummer van Harmonisch Wonen 0320-257398.

Een e-mail sturen kan natuurlijk ook.

 

Reparatie-onderhoud

Reparatieportaal

24/7 online melden reparaties

Tijdens kantoortijden melden:
telefoon 0320-257398

Het telefoonnummer is voor al het dagelijks onderhoud.

Noodnummer 

Buiten kantoortijden kunt u bellen naar 0320-257398 voor urgente reparaties, die niet kunnen wachten tot het volgende spreekuur.
Bijvoorbeeld glasbreuk, ernstige lekkage, inbraakschade zodanig dat uw huis niet kan worden afgesloten.

U kunt ook langskomen bij Harmonisch Wonen en bellen naar 0320-218077 tijdens de spreekuren of e-mailen.

Aan een woning kunnen allerlei kleine en grote dingen stuk gaan in de loop van de tientallen jaren dat een woning bewoond wordt. Sommige zaken moet u zelf repareren en onderhouden terwijl andere zaken voor rekening van de verhuurder zijn. Wettelijk is vastgelegd hoe dit verdeeld wordt. Dit is vastgelegd in het besluit kleine herstellingen (pdf). Onderhoud wat voor uw rekening komt kunnen wij niet voor u uitvoeren. Als pas tijdens een reparatie blijkt dat de kosten voor rekening huurder zijn, dan zal de reparatie niet worden uitgevoerd en kunt u op eigen kosten iemand inhuren. Als naderhand pas blijkt dat de reparatie voor uw rekening komt kan het werk in rekening gebracht worden. 

Sommige zaken zijn voor een huurder nauwelijks uitvoerbaar of kunnen veel goedkoper gedaan worden door de verhuurder omdat die aan allerlei kleine onderdelen kan komen. Deze zaken zijn ondergebracht in het fonds huurdersonderhoud, ook wel onderhoudsabonnement genoemd. Wij hebben een handige lijstje gemaakt wie wat moet doen, SHW, u, of wij in uw naam (abo of fonds). Dit is de zogenaamde blauwe kaart (pdf). Andere fondsen zijn het glasfonds en het dakgotenfonds. Meer informatie over de fondsen vindt u op de pagina over de servicekosten.

Harmonisch Wonen heeft het dagelijks onderhoud uitbesteed aan de onderhoudsdienst van Van der Leij. U kunt hen online verzoeken een reparatie voor u uit te voeren.

Als u urgente storingen heeft die niet tot het volgende spreekuur kunnen wachten geldt kunt u het nummer 0320-257398 bellen.

Als u zelf uw woning heeft gewijzigd dient u zelf voor het onderhoud te zorgen.

Het indienen van een reparatieverzoek

De melding van een reparatieverzoek kunt u het beste doen door uw gegevens in te vullen in het Reparatieportaal. U kunt daarbij foto's uploaden.

U kunt tijdens kantoortijden ook bellen naar telefoonnummer 0320-257398. Voordat u belt raden wij u aan de blauwe kaart (pdf) te raadplegen. Het technische probleem kan dan met u doorgesproken worden. In sommige gevallen kunnen we zelfs direct per telefoon helpen door eenvoudige tips te geven.

De technische dienst reserveert 2 of 3 dagen per week voor reparatieonderhoud. Buiten die dagen worden alleen urgente zaken behandeld. Met u wordt een afspraak gemaakt binnen een tijdsinterval van 3 uur. U wordt verzocht thuis te blijven gedurende de afgesproken periode. 

Er zal meestal getracht worden de reparatie dezelfde dag te voltooien. Lukt dat niet dan wordt een nieuwe afspraak gemaakt. Het kan zijn dat u gevraagd wordt daarvoor nogmaals te bellen omdat de technisch medewerker zijn agenda niet zelf beheert.

Zelf uw woning wijzigingen

Als u zelf voorzieningen heeft aangebracht in uw woning zoals een extra raam, ligbad of toilet dan moet u ook zelf voor het onderhoud zorgen. Wij kunnen dat meestal niet voor u uitvoeren. Lees meer over zelf de woning wijzigen.

De kosten

Is een reparatie voor rekening van de verhuurder, of zit het in het onderhoudsfonds, dan betaalt u vanzelfsprekend niets. In andere gevallen zal Harmonisch Wonen de reparatie niet uitvoeren. Als pas tijdens een reparatie blijkt dat de kosten voor rekening huurder zijn, dan zal de reparatie ook niet worden uitgevoerd en kunt u op eigen kosten iemand inhuren.